tisdag 12 juli 2011

Nu är vi i LA....Redondo beach....

Nu är vi framme i LA och Redondo beach där vi ska sova till fredag......

I lördags tog vi en svänga till Calico ghost town innan vi for vidare.....Det var en mysig gruvstad där det fanns en silvergruva.......Vi gick runt i småshoppar, åkte tåg och gickner i gruvan.....Kollade naturligtvis in skolan också.....








 Utanför skolhuset....
Ungarna vaskade lite guld också......

Sedan åkte vi vidare till San Marcos, utanför San Diego, där vi checkade in på ett motell och sedan gick och käkade......

I söndags drog vi till Legoland.....nåt som ungarna sett fram emot under hela resan.....En snäll tjej gav oss kuponger så att vi fick gratis inträde för ungarna om vi tog två parker.....hade bara tänkt ta en för det var så dyrt, men nu tjänade vi på att ta två så vi valde legoland och seaworld......

Inne på legoland gick vi ihop en liten stund men delade sedan upp oss och tog varsin unge.....


 Sjungande stenar.......

 Starwars......


 Zebban och Darth Vader......

 Liten Bionicle......


Joel på Sealife......

Efter legoland åkte vi en bit upp mot LA....sov på ett days inn.....

Igår var det måndag och vi åkte vidare upp till Santa Monica pir för att avsluta vår Route 66 resa.....känns lite vemodigt att den resan är slut, men jag har bestämt att innan jag dör ska jag varit i alla delstater så det blir att åka hit snart igen....har ju gjort 10 när denna resan är slut och nästa gång blir det mot Florida och träskmarkerna med ungarna.....


 Piren....
 Från stranden....
 Julle och jag kände på Stilla havet.....iskallt....


 End of the trail.....
 Tivoli på piren....
Santa Monica beach.....

Efter piren åkte vi till hotellet och checkade in....här ska vi vara till fredag då vi åker vidare till Tullie......

Nu ska vi hitta på nåt....bye bye....

1 kommentar:

gladmymlan sa...

Gott stumpan lilla:)) att ni klarade resan, hitills:) måste bara vara tack vare min överlevnadshandbok eller hur:)!?
men du,
nåt hornbeklätt fånigt djur på en blogg där jag tydligt och klart förklarat att HÄST, vore trevligt? Mupp!

jag hoppas du kommer uppleva alla delstater, men misstänker att det blir tajt om tid eftersom jorden går under 2012 tyvärr gumman...

jag har blivit patriot, trodde aldrig jag skulle vara det:) jag?! men hitills har svenska sommaren varit fruktansvärt tillmötesgående (mot mej som inte gillar varken varmt eller kallt) perfekt lagom väder och jag är tacksam...!

det kan ju ha en stor del av min nyvunna kärlek te fosterlandet, att du-vet-vad närmar sej och jag ser allt genom ett rosa skimmer-glitter:)

annars hade ju jag bara legat på marken och lipat för att inte världens bästa Carro var hemma hos mej, lägligt att allt ble så här due:)

jag hänger på till Maine där spökar det, mest hemsökta del av the states;)!
Mums!

nu anna sova,
snart ska jag börja virka på den röda mattan, som ska fram när ni anländer te Sweden igen:)....har även hyrt en liten orkester som kan spela amerikanska låtar för er , för att underlätta förändringen för er. Snäll är jag svar ja!;)

löve u saknar er, mest dej så klart ALLTiD:)!

njut nu era sista dagar, och glöm inte packa ner tumbleweeds te mej... Puss!!!